Platforma sprzedażowa B2B (business-to-business) jest narzędziem umożliwiającym wymianę handlową pomiędzy firmami za pomocą internetu. Różni się od sklepu internetowego ponieważ jej użytkownicy wymagają innych funkcjonalności.Obecnie w dobie transformacji cyfrowej jest to niezbędne narzędzie do prowadzenia biznesu. Przeznaczone do sprzedaży B2B online, które wspiera zdalną obsługę klientów biznesowych. Ma zastosowania w hurtowniach jak i zakładach produkcyjnych. Charakteryzuje się dostępem do produktów 7/24, indywidualnymi cennikami klienta oraz niezawodnością. Pozwala na komunikację z klientem oraz śledzenie rozliczeń online.
Jest to system zamknięty w którym producent/hurtownik udostępnia swoje dane dla klienta.
Platformy B2B dzielimy na
- Dedykowane – stworzone według wymagań klienta z zakresem funkcjonalności określonym przez klienta. Jest to rozwiązanie kosztowne i długotrwałe, zaletą jest to że otrzymujemy system szyty na miar
- Pudełkowe – w standardzie posiadają określony zakres funkcjonalności, można je konfigurować w zakresie funkcji jakie posiadają, rozwiązanie o małym nakładzie finansowym
Dlaczego Platforma B2B jest narzędziem dedykowanym do biznesu:
Klienci biznesowi potrzebują informacji o produkcie na bieżąco ile czego i po jakiej cenie mogą kupić. Dlatego system B2B przede wszystkim umożliwia:
- Szybkie i wygodne zakupy
- Aktualną informację o stanie magazynowym i cenie
- Informację o bieżących promocjach
- Zakupy po indywidualnie ustalonych cenach
- Zamówienia cykliczne
- Wyszukiwanie towarów po kodach i symbolach
- Podgląd limitu kupieckiego i aktualnego wykorzystania go, oraz wszystkich faktur